Hier zijn enkele van de meest gestelde vragen aan ons…

Bestellen

Op welke manieren kan ik bestellen?

Mail
Bestellingen kunt u ons per mail toesturen via sales@jansenzaden.nl.

Bestellijst
Onze catalogus is voorzien van een bestellijst. De bestellijst is ook te downloaden hierStuur de bestellijst volledig ingevuld naar ons toe via fax, mail of post.

Ons postadres is:
Jansen Zaden B.V.
Van Leeuwenhoekweg 6
7102 EJ Winterswijk
Nederland

Telefoon
Telefonisch bestellen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30-16.30 uur op telefoonnummer +31 (0)315–651235.

Fax
Een bestelling kan 24 uur per dag geplaatst worden via fax, ons faxnummer is: +31 (0)315-654706.

Wat houdt een uitverkocht artikel in?

Helaas komt het voor dat wij tijdelijk geen zaden hebben van een gewas. Wanneer een artikel uitverkocht is, staat dit op de website vermeld. Neem contact met ons op, om te vragen hoe snel wij een gewas weer kunnen leveren.

Waarom zou ik bestellen bij Jansen Zaden?

Bestellen bij Jansen Zaden betekent dat u verzekerd bent van kwaliteitszaden, snelle leveringen, faire prijzen, diverse verpakkingsgrootten, diverse bestelmogelijkheden en een breed assortiment.

Verzenden & Bezorgen

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Brievenbuspost is niet te volgen, een pakketje wel. Pakketjes worden verzonden met GLS. Helaas kunnen wij via GLS geen precieze aflevertijden aangeven. Wel ontvangt u op de dag van verzending een mail met de GLS track en trace code en FlexDeliveryService.

Track en trace
Via track en trace kunt u een schatting maken van het tijdstip waarop uw bestelling bezorgd wordt. Via hier kunt u uw bestelling volgen.

FlexDeliveryService
Via de FlexDeliveryService kunt u de bestelling bij de buren laten bezorgen, de bestelling laten bezorgen bij een GLS Pakketshop of u laat de bestelling op een andere dag bezorgen.

Wanneer worden mijn producten bezorgd?

Zijn de producten die u besteld heeft op voorraad? Dan sturen we uw pakket zo snel mogelijk nog naar u toe. Meestal heeft u het binnen een aantal dagen in huis!

Ik ben/was niet thuis op de bezorgdag, wat nu?

Wanneer u niet thuis bent op de bezorgdag, kunt u via de FlexDeliveryService de besteling bij de buren laten bezorgen, de bestelling laten bezorgen bij een GLS Pakketshop of u laat de bestelling op een andere dag bezorgen. Voor meer informatie klik hier.

Wat zijn de verzendkosten?

Uw bestelling wordt verzonden met GLS of via brievenbuspost. Hieronder ziet u welke verzendkosten wij rekenen. Voor bezorging in Nederland, België of Duitsland rekenen wij € 4,00 verzendkosten. Maar bestelt u voor meer dan € 35,00 dan betaalt u geen verzendkosten voor een verzending naar Nederland, België of Duitsland!

Voor de overige landen gelden onderstaande tarieven.

Verzendkosten België (BE) € 4,00
Verzendkosten Bulgarije (BG) € 29,95
Verzendkosten Denemarken (DK) € 15,00
Verzendkosten Duitsland (DE) € 4,00
Verzendkosten Estland (EE) € 27,50
Verzendkosten Finland (FI) € 39,95
Verzendkosten Frankrijk (FR) € 14,95
Verzendkosten Griekenland (GR) op aanvraag
Verzendkosten Hongarije (HU) € 23,64
Verzendkosten Ierland (IE) € 39,95
Verzendkosten Italië (IT) € 19,95
Verzendkosten Kroatië (HR) € 29,95
Verzendkosten Letland (LV) € 27,50
Verzendkosten Litouwen (LT) op aanvraag
Verzendkosten Luxemburg (LU) € 14,95
Verzendkosten Nederland (NL) € 4,00
Verzendkosten Noorwegen (NO) € 25,00
Verzendkosten Oostenrijk (AT) € 19,95
Verzendkosten Polen (PL) € 19,95
Verzendkosten Portugal (PT) € 39,95
Verzendkosten Roemenië (RO) € 29,95
Verzendkosten Slovenië (SI) € 39,95
Verzendkosten Slowakije (SK) € 39,95
Verzendkosten Spanje (ES) € 25,00
Verzendkosten Tsjechië (CZ) € 25,00
Verzendkosten Verenigd Koninkrijk (UK) € 14,95
Verzendkosten Zweden (SE) € 27,50
Verzendkosten Zwitserland (CH) € 25,00
Overige landen op aanvraag.

Betalen

Met welke betaalmethodes kan ik betalen?

We komen u qua betaalmethodes graag zo veel mogelijk tegemoet. Op welke manier u ook betaalt, uw gegevens zijn altijd uitstekend beveiligd.

iDeal (NL)
Voor onze Nederlandse klanten.

CreditCard & European Payment Options
Wij verwerken o.a. creditcardbetalingen van Matercard en Visa.

Giropay (DE)
De Duitse variant van iDEAL is Giropay, de meest gebruikte betaalmethode in Duitsland.

Bancontact/Mister Cash (BE)
De Belgische variant van iDEAL is Bancontact/Mister Cash. Het verschil met iDEAL is dat u hiervoor een digipas of de Bancontact-app nodig heeft.

Sofort Banking (EU)
Veel gebruikt door onze Duitse klanten. Maar u kunt er ook mee betalen vanuit onder andere Nederland, België en Frankrijk.

Hoe werkt een bankoverschrijving?

Wanneer u kiest voor vooruitbetalen per bank, ontvangt u een e-mailbevestiging. Voor een snelle afhandeling is het van belang dat u het factuurnummer en het kenmerk van uw bestelling vermeldt. Hou hierbij rekening met twee tot drie werkdagen die uw bank nodig heeft om uw betaling te verwerken.

Zodra wij u betaling hebben ontvangen, e-mailen wij u hier een bevestiging van en nemen wij uw bestelling in behandeling. Indien u drie werkdagen na het plaatsen van uw bestelling nog geen bevestiging van ontvangst van uw betaling hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Onze levertijden gaan in vanaf het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen. Indien u de verzending van uw bestelling wilt bespoedigen, maak dan géén gebruik van een bankoverschrijving en kies voor een andere betalingsmogelijkheid.

Kosten van internationale betalingen zijn altijd voor rekening van de besteller.

Hoe kan ik bestellen op rekening en betalen met iDeal?

Als u inlogt op Jansenzaden.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord, dan vind u bij “Uw bestellingen” al uw openstaande facturen. Deze kunnen direct vanuit dit menu betaald worden via onder andere iDeal of Creditcard.

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt binnen 30 dagen uw aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de “zichttermijn”. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als u meerdere artikelen in één keer besteld heeft, kunt u herroepen tot 30 dagen nadat u het laatste artikel heeft ontvangen. Na herroeping heeft u nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

Neem altijd eerst contact met ons op voordat u een product retour stuurt. Wanneer u dit niet doet, is uw bestelling niet geannuleerd, hierdoor loopt de facturering gewoon door. Neem contact met ons op via sales@jansenzaden.nl of telefonisch via +31 (0) 315 – 65 12 35. Geef aan dat u het product wilt retourneren. Retourneer het product ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking. Voeg in de retourzending de bijgesloten afleverbon toe.

Wat kost een retourzending?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Jansen Zaden niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed! De verzendkosten van de retourzending worden door de koper betaald.

Ons postadres is:
Jansen Zaden B.V.
Van Leeuwenhoekweg 6
7102 EJ Winterswijk
Nederland

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Na ontvangst van de herroeping betalen wij alle ontvangen goederen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen tien werkdagen terug. Indien nodig neemt onze klantenservice hierover contact met u op. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden.

Ik heb nog meer vragen over mijn retourzending

Neem contact met ons op via e-mail of telefonisch op via sales@jansenzaden.nl of via +31 (0) 315 – 65 12 35.

Geen antwoord gevonden? Stuur ons een berichtje!

Voor alle gangbare vragen kunt u ons bereiken via: info@jansenzaden.nl
of bel direct met ons +31 (0)315-651235